Returpolicy

På Hibernate strävar vi efter att göra din shoppingupplevelse så smidig som möjligt. Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt köp, har du möjlighet att returnera produkten i enlighet med vår returpolicy.

1. Returrätt och Ångerrätt

Enligt svensk lagstiftning och EU

konsumentdirektiv har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottagit varan, oavsett anledning. För att utnyttja din ångerrätt måste du meddela oss inom denna tidsram.

Krav för retur:

  • Produkten måste returneras i oanvänt skick, med alla tillbehör och originalförpackningar intakta.
  • Varan ska inte ha använts, förutom för att prova den i syfte att fastställa dess funktion och egenskaper.
  • Vid skönhetsprodukter, hygienartiklar och förseglade varor måste förseglingen vara obruten för att en retur ska accepteras.

2. Returprocess

För att returnera en produkt, följ stegen nedan:

  1. Kontakta vår kundtjänst: Skicka ett e-postmeddelande till info@hibernatemask.se
  2. Ange ditt ordernummer och specificera vilka produkter du vill returnera.
  3. Få returinformation: Efter att du kontaktat oss får du en returfraktsedel och instruktioner om hur du ska returnera din produkt. Returer som skickas utan att kontakta oss först kan inte hanteras.
  4. Packa och skicka produkten: Packa produkten noggrant, gärna i dess originalförpackning, för att undvika skador under transporten. Använd den medföljande returfraktsedeln och lämna paketet på närmaste postombud.
  5. Bekräftelse av retur: När vi har mottagit och granskat din retur, skickar vi en bekräftelse via e-post.

3. Återbetalning

När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade produkten görs en återbetalning. Återbetalningen sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen (t.ex. kreditkort eller banköverföring) inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur.

Vad återbetalas:

  • Du får tillbaka det belopp du betalat för produkten.
  • Eventuella ursprungliga fraktkostnader för standardleverans återbetalas också om hela beställningen returneras.

Returfrakt:

  • Vid godkänd retur står Hibernate för kostnaden för returfrakten om du använder vår returfraktsedel.
  • Om du väljer att returnera på annat sätt, är det du som kund som står för returkostnaden.

Observera att du ansvarar för produkten tills vi mottagit den i vårt lager. För din egen säkerhet rekommenderar vi att du använder spårbar frakt vid returer som du själv ombesörjer.

4. Byte av vara

Vi erbjuder för närvarande inga direkta byten. Om du vill byta en vara måste du returnera den och göra en ny beställning. Returer hanteras enligt ovanstående regler och återbetalning sker när vi mottagit den returnerade varan.

5. Reklamationer och Defekta Varor

Om du mottagit en skadad eller defekt produkt, eller om vi skickat fel vara, ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar från mottagandet. Vi kommer att stå för alla kostnader för retur och hantera reklamationen i enlighet med konsumentköplagen.

Reklamationsprocess:

  1. Skicka en detaljerad beskrivning av problemet till info@hibernatemask.se
  2. Bifoga bilder på den defekta varan samt ditt ordernummer.
  3. Vi undersöker ärendet och återkopplar till dig så snart som möjligt med nästa steg, såsom utbyte eller återbetalning.

6. Hantering av Ej Uthämtade Paket

Om du inte hämtar ut ditt paket från ombudet, betraktar vi det som en retur. Vi debiterar en avgift på 200 SEK för att täcka våra hanterings- och fraktkostnader.

7. Kontakta oss

För frågor kring returer, reklamationer eller något annat, vänligen kontakta oss via:

Hibernate
E-post: info@hibernatemask.se